پيشرفته
 

موضوعات :

  • انتخابات

  • کلمات کليدي :


    مقام معظم رهبري

    ديگر مطالب اين نويسنده :

  • جهاد یعنی تلاش به نفع کشور

  • واقعاً وضع زندگی مردم ما این‌طوری است؟

  • جهوری اسلامی ایران معنی ندارد اگر...

  • برکت 32 سال ایستادگی

  • چند روایت متواتر درباره موسیقی

  • امروز دل ملت هاى اسلامى پر از نفرت از امريكا و مستكبران است

  • شجاع، باشرف و طرفدار ضعفا

  • حزب‌الله همین مردمی هستندکه رجل سیاسی تحقیرشان می‌کند

  • این حرکت تا قلب اروپا خواهد رفت

  • همه بدهکاریم

  • مطلب بعدي >   941 تعداد بازديد
    (0 راي ) امتياز مطلب < مطلب قبلي
    راه شماره 25 : گند زدايي از نمکستان

    رای که نمی آورند جمـهوریت می شود عوام گرایی

     انتخابات مجلس از دیدگاه مقام معظم رهبری

    • انتخابات بازی نیست

    ملت ما اهل اخلاق و معنویت و عاطفه است. نگذارید كه فضای انتخاباتی، فضای كدورت شود. هر كدام از نامزدها و طرفدارانشان، برای خودشان تبلیغ كنند؛ اما دوستان و هم‌میهنان و برادرانشان را كه احیانا از نامزد دیگری حمایت می‌كنند، زخم خورده و رنج‌دیده و از خودشان مكدر نكنند. به این نكته توجه كنید. این، خیلی مهم است.

    رهبر انقلاب در دیدار جمعی از خانواده‌‌های شهدا و ایثارگران-31/2/76

    • ‌به خیال خودشان کار می کنند

    با اصل انتخابات دشمنند؛ با حضور پرشور و گسترده‌ی مردم در انتخابات دشمنند؛ با انتخاب آدمهای اصلح و طرفدار حقوق مردم و متعبد و پایبند به مبانی اسلامی و ارزشهای اسلامی مخالفند، دشمنند؛ چرا؟ چون میدانند اینها هم انتخابات، هم حضور گسترده‌ی مردم، هم حضور آدمهای مناسب و شایسته در مجلس، به ضرر آنهاست؛ لذا مخالفت میكنند. هرجور مخالفتی كه میتوانند میكنند؛ تبلیغات میكنند، رادیو به راه می‌اندازند، در رادیوهای گوناگونشان به خیال خودشان مردم را از انتخابات دلسرد میكنند - دارند به خیال خودشان كار میكنند - نتیجه هم ان‌شاءاللَّه كاملاً بعكس است.

    ‌بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم-1386/12/22

    • نفوذ در خاکریز با مرزهای کم رنگ با دشمن

    نماینده‌ی صالح آن كسی است كه پایبندی او به اسلام باشد، پایبندی او به عدالت باشد، پایبندی او به منافع ملی باشد، مرز او با دشمن مرز مشخصی باشد. اگر این نشد، آن نماینده، نماینده‌ی خوبی نخواهد بود؛ نماینده‌ی ملت در واقع نخواهد بود.

    آن كسانی كه مرزشان با دشمن و دست‌نشاندگان دشمن مرز كمرنگی است، اینها برای ورود به مجلس اصلح نیستند. كسانی باید باشند كه مرز روشنی با دشمن داشته باشند. این را من قبلاً هم گفتم، حالا هم تكرار میكنم، بگردید؛ از خدا هم كمك بخواهید، از آدمهای مطلع و امین و باصداقت كمك بخواهید، تا بدانید چه كسانی را باید بفرستید مجلس؛ آنوقت مجلس، مجلسی خواهد شد كه میتواند آرمانهای ملت را تبلور و تجسم ببخشد به معنای واقعی كلمه

    ‌بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ -1386/12/22

    • ‌رای که نمی‌آورند جمهوریت می‌شود عوام‌گرایی

    ‏ ولایتی كه امروز شما دارید - قانون‌گذاری، ولایت است - یك ولایت الهی است؛ ریشه در ولایت الهی دارد؛ برخاسته و پدید آمده از ولایت الهی است. این مردم‏سالاری دینی كه ما می‌گوییم، معنایش این است؛ یعنی نماینده‏ی مجلس شورای اسلامی از این طریقی كه در قانون اساسی برای مجاری اعمال ولایت الهی معین شده، یك ولایتی پیدا كرده است كه این شد یك تكلیف. بنابراین آنچه كه در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود، برای منِ شخصی و نوعی واجب‏الاتّباع است و بایستی بر طبق او عمل كنم. این مبنا، مبنای اسلامی است.

     در نگاه افرادی كه از این مبنای اسلامی دورند، وقتی كه به مسئله نگاه می‌كنید، می‏بینید تناقض و تهافت زیاد است. یك روز كه آراء مردم به نفع یك جماعتی باشد، آراء مردم اهمیت پیدا می‌كند، جمهوریت اهمیت پیدا می‌كند. «و ان یكن لهم الحقّ یأتوا الیه مذعنین»؛ اگر حق به جانب آن‌ها داده بشود، حق را قبول می‌كنند.

    اگر یك روزی نگاه آن كسانی كه صاحب حقند، یعنی آن مردمی كه می‌خواهند این ولایت را طبق دستور قانون اساسی به یك شخصی تسلیم كنند - طبق همان‏چه كه در قانون اساسی متخذ از كتاب و سنت تدوین شده - بر خلاف نظرشان بود، آن وقت اسم این آراء عمومی، اسم این جمهوریت، می‌شود عوام‏گرایی؛ توده‏گرایی! و شرح مبسوطی درباره‏ی غلط بودن نظر توده داده می‌شود، كه گاهی می‏بینید كه در نوشته‏‌ها از فلان نویسنده‏ی قرن سوم چهارم اسلامی گرفته، تا فلان نویسنده‏ی مسلمان، تا زمان ما؛ برتراند راسل و نمی‌دانم گوستاو لوبون درباره‏ی خطرات آراء عامه و تسلط عامه می‌نویسند كه فلان كس اینجور گفت كه نظر عامه اصلاً غلط است؛ خطاست! یعنی بكلی برمیگردد. «و إذا دعوا إلی اللَّه و رسوله لیحكم بینهم إذا فریق منهم معرضون و إن یكن لهم الحقّ یأتوا إلیه مذعنین»؛ اگر بگویند بیایید طبق شاخص كتاب و سنت عمل كنید - همان مبنایی كه عرض كردیم - رو برمیگردانند؛ اما اگر چنانچه به نفع خودشان باشد، آن وقت اذعان می‌كنند؛ قبول می‌كنند! بعد قرآن می‌فرماید: «أ فی قلوبهم مرض أم ارتابوا أم یخافون أن یحیف اللَّه علیهم و رسوله»؛ مرض دارند. مرض در اصطلاح قرآن - «فی قلوبهم مرض» - یعنی همان اهواء نفسانی كه اراده‏ی انسان را تحت تسلط خودش قرار می‌دهد. این غیر از نفاق است. «فی قلوبهم مرض» یك مقوله‏ی دیگری است غیر از مقوله‏ی نفاق كه البته در مواردی به نفاق هم منتهی می‌شود. «أ فی قلوبهم مرض أم ارتابوا»؛ یا نه، شك كردند در مبانی اسلامی. «أم یخافون أن یحیف اللَّه علیهم و رسوله»؛ می‌ترسند خدا و رسول به آن‌ها ظلم كنند. حالا چرا اصل حق و سخن حق را قبول نمی‌كنید؟

    بیانات رهبر انقلاب ‏در اولین دیدار با نمایندگان مجلس هشتم-87/3/21

    دسته بندي هاي برگزيده
    آرشيو راه